ניסן לוי, מנכ״ל נמל אשדוד, השתתף בוועידה השנתית לתשתיות ישראל. הוועידה התקיימה במעמד שרי ממשלה ובכירי המשק ועסקה בסוגיות העומדות בפני המשק בעת הזו, עם מיקוד בתשתיות המרכזיות של ישראל: תחבורה, תעשייה, אנרגיה, משאבים טבעיים ונדל״ן.
מנכ״ל נמל אשדוד ניסן לוי, השתתף בפאנל של מנכ״לים בנושא רכבות, נמלים, שילוח, ועליית מחירי התשומות, בהנחיית אודי סגל ולצידם של יו״ר נמלי ישראל עוזי יצחקי, מנכ״לית בססח עדי נוב, מנכ״ל אלאלוף ושות׳ ספנות גיל מילר, מנכ״ל סימנס צחי גולן ומנכ״ל אלסטום וסגן נשיא אסטרטגיה, ערן כהן.
ניסן לוי, מנכ״ל נמל אשדוד, אמר בכנס: ״בנמל אשדוד אנחנו קולטים כ-40% מהסחורות של מדינת ישראל ולכן אנחנו מזהים מראש את ההתפתחויות הצפויות במשק הישראלי. אנחנו הבנו שבקרוב ככל הנראה הולכת להיות פה צמיחה משמעותית ואנחנו נערכנו בהתאם. אנחנו קונים מנופים, משפצים את הרציפים ואף מגייסים עובדים זמניים כדי להגדיל את התפוקות ואת כוח העבודה״.
עוד הוסיף: ״אם בעבר היינו פותחים 30 ידיים (צוותים) ליממה, בשבועות האחרונים אנחנו פותחים 40 ידיים, רק באמצעות שיפור מתמיד של ההון האנושי, וכל זאת עוד לפני שנקלטו העובדים הזמניים שגייסנו. העובדים שלנו כל הזמן נרתמים. במהלך המלחמה פעלו עובדי הנמל תחת אש, ושמרו על רציפות תפקודית של המשק. גם בימים אלו העובדים נרתמים כדי לצמצם את התור התפעולי שנוצר בשל המלחמה״.
לעניין הקשר עם העולם בתקופה הקרובה אמר: ״לאחרונה ערכנו כנס חדשנות בחממה הטכנולוגית של הנמל, בהשתתפות של למעלה מ-50 נספחים כלכליים מארצות שונות. בכנס הצגנו את היכולות הטכנולוגיות של הסטארטאפים המשתפים פעולה עמנו, ושמחנו על ההיענות הגדולה והרצון לשיתוף הפעולה מצד הנספחים שהגיעו מארצות שונות״.
לסיכום אמר לוי: ״השאלה היא לא במה צריכה להשקיע המדינה, אלא זה אנחנו צריכים לענות של איפה אנחנו משקיעים במדינה. זה מה שהכי חשוב, לפני הכל. שכל אחד ישים את המדינה לפני הצרכים שלו״.