רספ״ן: עוד 2,500 רכבים יוכלו להיות מאוחסנים בשטחי הנמלים

We Serve Your Interest

רספ״ן: עוד 2,500 רכבים יוכלו להיות מאוחסנים בשטחי הנמלים

רשות הספנות והנמלים עדכנה את תקנת החירום בנושא אניות גלנוע ומתירה כעת לחברות נמל אשדוד וחיפה ולאחסן בשטחיהן עד 16 אלף רכבים כל אחת ואילו נמל המפרץ יוכל לאחסן בשטחו עד 4,500 רכבים. תורף ההוראה החדשה - עד סוף אוקטובר
15.10.24 / 12:56
אניות מאוחסנות בנמל. תמונת ארכיון
15.10.24
אניות מאוחסנות בנמל. תמונת ארכיון

רספ״ן עדכנה השבוע את הוראת תקנת החירום שהוציאה ב-30 בספטמבר שעניינה ״אניות גלנוע המובילות כלי רכב המיועדים לפריקה עקיפה בנמלי חיפה או אשדוד״. תוקף ההוראה הינה מה-15 באוקטובר ועד ל-31 באוקטובר ובכפוף לכך שהכרזת ״המצב המיוחד״ בעורף בכל שטח המדינה עומדת בתוקפה. 

 

על פי ההוראה המעודכנת חברות הנמלים יוכלו לאחסן מספר רב יותר של רכבים בשטחי הנמל: נמל אשדוד מוגבל לאחסן עד 16 אלף רכבים (לעומת 15 אלף רכבים בהוראה הקודמת), חברת נמל חיפה מוגבלת לאחסן עד 16 אלף רכבים גם היא (לעומת 15 אלף רכבים בהוראה הקודמת), ואילו נמל המפרץ SIPG מוגבל לאחסן בשטחו עד 4,500 רכבים (לעומת 4,000 רכבים בהוראה הקודמת.  

 

נזכיר כי ב-30 בספטמבר אניית הגלנוע GRANDE BENELUX של חברת Grimaldi נאלצה לשנות את מסלולה ולפרוק את מטענה בנמל הרקליון שבכרתים. 

 

מקבוצת אלאלוף, המייצגת את קבוצת גרימלדי בישראל, נמסר כי ״הנזק שנגרם הוא לא רק נקודתי, אלא יש לו השפעה משקית רחבה שכן אניות הגלנוע הרב תכליתיות של גרימלדי המגיעות לארץ, הביאו באניות קודמות ועתידות להביא בקרוב גם מטענים של ציוד צמ״ה, קרונות רכבת וקטרים, רכבי חירום, הנדרשים בשגרה ובמיוחד בחירום״. 

 

נציין כי הוראת רספ״ן מתייחסת לפריקה עקיפה של רכבים במסגרתה הרכבים הנפרקים נשארים לאחסון בנמל, ולא לפריקה ישירה של רכבים שבמסגרתה הרכבים יוצאים מן הנמל ישירות אל מי שייבא אותם לארץ. 

 

 

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
גל-נוע
מכולות יבשות
מטען כללי
משלוחי צד ג׳
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×